CRM Consultant - Salesforce
@
Leadfront
Leadfront växer snabbt och vi letar nu efter flera erfarna CRM konsulter att bli en del av teamet med kunder inom exempelvis Salesforce och Microsoft med ambition att integrera sina CX-processer och lösningar globalt. Leadfront arbetar med flera välkända kunder, exempelvis Klarna, DNB, Svensk Fastighetsförmedling, Tieto, Telenor, Aftonbladet, MSAB m.fl. Leadfront designar, implementerar och stödjer sina kunders CRM-relaterade tjänster med ambitionen att maximera dess absoluta kapacitet med hjälp av skalbara strategier, processer och teknologier. Här har du möjligheten att joina ett företag som ligger i framkant med en högst modern kultur och en hög nivå av profesionalism.
Arbetsuppgifter
Som CRM-konsult hos Leadfront kommer du att:
- Genomföra förstudier och inventeringar samt samarbeta med försäljningsavdelningen för att utforma kundanpassade förslag
- Förstå kundens affärsbehov och föreslå lösningar som genererar mervärde
- Dela med sig av expertkunskaper och ge råd om exempelvis best praxis och metoder inom Salesforce Sales- och Servicecloud till både teamet och kunder
- Utveckla både kort- och långsiktiga strategier för CRM-system och interaktioner med intressenter samt tillhörande system
- Formulera och leda strategier för migrering av olika CRM-system
- Främja användningen av CRM inom organisationen och hjälpa till att förstå dess fördelar i relation till de övergripande strategiska affärsmålen
- Underhålla en långsiktig produktstrategi och vägkarta för att möta framtida affärsbehov och ständigt utforska nya tekniker för att ligga i framkant
Kvalifikationer
Vi ser att du har gedigen bakgrund och kompetens inom Salesforce eller Microsoft Dynamics. Med en solid teknisk grund att stå på har du samtidigt ett starkt sinne för affärsutveckling och är duktig på att utveckla kundrelationer. Därför ser vi gärna att du i de senaste åren haft en roll där affärsutveckling och kundbearbetning har stått i fokus.
Leadfront söker kandidater som har:
- Minst 5 års erfarenhet av arbete med Salesforce Sales Cloud (eller Dynamics 365)
- Förståelse för säljprocesser inom B2B
- Erfarenhet av affärsutveckling och kundkontakt
- Har ett genuint intresse för teknik, data och analys
- Certifiering: Salesforce Sales cloud consultant och Service cloud consultant
- Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift
Det är högst meriterande om du har erfarenhet av att leda transformationsprojekt som gärna har inneburit exempelvis upphandling av Marketing Automation/CRM.
Vad erbjuder Leadfront?
Leadfront erbjuder en flexibel och dynamisk arbetsmiljö med en högst modern kultur och en fast ersättning som inte är beroende av beläggning. Vi levererar på en hög nivå av professionalism vilket gör oss till det naturliga valet för flera välkända företag som kräver en omfattande nivå av lösningar och service globalt. Du blir en del av ett energiskt och kompetent team där du har stora möjligheter till att bidra med din expertis och vidare personlig utveckling.
Förmåner
- Centralt beläget kontor i Stockholm
- Frukost varje dag
- Hög grad av flexibilitet (frihet under ansvar)
- Friskvårdsbidrag (5000/år)
- Privat sjukvårdsförsäkring och tjänstepension
- Intressanta uppdragsgivare (T.ex. Klarna, DNB, Svensk Fastighetsförmedling, Tieto, Telenor, Aftonbladet, MSAB m.fl)
Läs mer om Leadfront - Här lär du känna oss på riktigt.
Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till Leadfronts team!